Hammasvahti luottaa osaamiseen ja palveluun – nykyaikaisen klinikan vahvuus on teknologian hyödyntämisessä

  • Artikkelin kirjoittaja:
  • Artikkelia viimeksi muokattu:28 kesäkuun, 2025

Hammasvahdin toinen toimintavuosi on jo hyvässä vauhdissa. Edellisvuonna asennetut laitteet ovat toimineet hyvin, ensimmäiset huollot ja säätöjäkin on jo tehty.

Klinikka alunperin suunniteltiin potilaan ja henkilöstön näkökulmasta mahdollisimman nykyaikaiseksi jotta tutkimukset ja hoidot voidaan toteuttaa mahdollisimman vähillä käynneillä ja virtaviivaisesti niin että hoidon laatu on mahdollisimman korkea.

Tässä on Hammasvahdin yrittäjän ja toimitusjohtajan Ville Saarenpään mielestä onnistuttu hyvin. ”Hammashoito on digitalisoitunut ja kolmiulotteistunut vauhdilla, varsinkin tutkimuksissa ja hoidon suunnittelussa kolmiulotteisuus ja tietokoneohjaus tuo merkittävästi lisäarvoa.”

Hammaslääkäri Jussi Kaijanen (vas.), Hammasvälineen aluepäällikkö Jari Laurila ja Hammasvahdin yrittäjä ja hammaslääkäri Ville Saarenpää

Hammasväline oli mukana suunnittelemassa klinikkaa ja asensi Dentsply Sironan hoitokoneet, KKTT -röntgenlaitteen sekä CAD/CAM -järjestelmän skannerilla, jyrsimellä ja 3D -tulostimella Hammasvahtiin toiminnan alkaessa. Hammasvälineen aluepäällikkö Jari Laurila oli projektissa keskeisesti mukana. ”Omasta näkökulmasta, vastaanoton suunnittelun, projektin valvonnan sekä eri sidosryhmien kanssa tämän mittaluokan vastaanoton toteutus oli todella mielenkiintoinen projekti Isoissa projekteissa on aina muuttuvia tekijöitä jotka täytyy vain ratkoa jotta aikataulussa edetään ja pysytään. Hammasvahdin toteutus kokonaisuutta ajatellen oli erittäin onnistunut ja työntulosta voi kehua selkä suorana, onhan Hammasvälineen visio rakentaa kumppanuuksia. Jotta onnistuneita asiakassuhteita rakennetaan, haluamme olla aina mukana suunnittelun aloituksesta, auttaa sekä tukea asiakasta rakentamisen toteutuksesta, aina klinikkojen toiminnan aloitukseen ja tarjota oikeanlaisia tuotteita asiakkaille heidän tarpeisiinsa. Kiitän Villeä ja Hammasvahdin henkilökuntaa luottamuksesta ja myös hyvästä palautteesta Hammasvälineen palvelun osalta.” Laurila kommentoi.

Yhteistyö Hammasvälineen kanssa on toiminut ja toimii edelleen hyvin, nopea ja luotettava huolto auttaa pitämään klinikan käynnissä myös ongelmatilanteissa. ”Olen kyllä tyytyväinen Hammasvälineen palveluun ja toimintaan. Vähäisetkään ongelmat laitteiden kanssa eivät ole hidastaneet potilaiden hoitoa juuri lainkaan.” Ville Saarenpää kertoo. ”Potilaiden hoidon ja vastaanoton normaalin toiminnan kannalta on tietysti äärimmäisen tärkeää että mahdollisimman vähän menisi aikaa tai rahaa laiteongelmien hoitamiseen. Tällöin jää enemmän aikaa myös  sille kaikista tärkeimmälle, potilaan kohtaamiselle ja hoidon suunnittelulle ja toteutukselle.”

Vastaanoton toiminta onkin lähtenyt hyvin käyntiin ja ihmiset ovat löytäneet Hammasvahdin. ”Tuntuu että ihmisillä on halua hoitaa suunterveyttään ja panostaa omaan terveyteensä. Sehän kuitenkin loppujen lopuksi on samaa  verta mikä kiertää hampaissa, sydämessä, aivoissa ja muualla elimistössä.” Ville Saarenpää kertoo. ”Olemme tietysti hyvin kiitollisia siitä että meihin luotetaan.”

Hammasvahti jatkaa hammaslääkäripalveluiden tuottamista Oulussa suunnitellusti ja tarkoituksena on jatkossakin pysyä hammashoidon kehityksen kärjessä mukana, mikä vaatii tietysti jatkuvaa kehityksen seuraamista ja arviointia mistä on oikeasti potilaille hyötyä ja mistä ei. Tiimin osaaminen on tässä avainasemassa.

Tervetuloa Hammasvahtiin!